måndag 15 mars 2010

17 Februari


Datortomografin visade inget specielt lite vatten i lungan men inget onormalt efter en operation. På eftermiddagen fick jag satt in en CVK eftersom det inte gick att sticka mig mer i händerna och prover måste tas, medicin och dropp måste in i kroppen. Läkaren Roger kommer och lyssnar och klämmer på magen han talar om för sköterskan vad som skall göras om febern stiger. När jag frågar om de har pratat med Anders som gjorde operationerna så blir det blankt nej, de vill inte prata med honom och jag vet att de vet vem Andres är för han har varit här i Borås och utbildat och hjälpt dem komma igång med sina GBP operationer. Nytt dropp vid 17 tiden, 18,30 morfin spruta i benet, 19,30 blodförtunnande spruta i benet plus antibiotika intravenöst. Sover jätte dåligt på nätterna drömmer massa konstigt och allt går i 500 km/h det kan börja med att jag tänker en tanke precis när jag somnar och så spinner det vidare där. Vaknar snart igen och känner att jag hmm:ar högt, senare kommer jag på att det är en biefekt från morfinet och tycker det är konstigt att ingen säger att det beror på det när jag säger att jag drömmer och sover dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar