fredag 9 april 2010

9 April

Hej hopp!

Nu är den borta och allt gick bra igår :)
Men jag måste säga att det var lite oroligt innan jag kom till sjukhuset. Sköterskan som drog dräneringen kände jag igen sedan tiden på sjukhuset men hon verkade inte känna igen mig. Hon började med att ta ur koksaltet som var i gamla magsäcken och sa sedan att nu skall jag bara känna lite först innan jag drar den. Ja ja tänkte jag det säger du bara och vips var den borta. Det kändes inte något speciellt mer än att det hela var/är lite obehagligt, att man kan dra ur en slang (en knapp cm i diameter) från magsäcken utan att det skulle bli något läckage. Inte heller sätter man någon stripp eller syr igen utgångs hålet i magen utan sätter bara en kompress med silikon på insidan. Nu skall den sitta tills jag duschar nästa gång och då byter jag den mot en ny och sedan skall det vara bra :/

Idag säger jag Grattis till Linus som fyller år.
Jag ser också fram emot att träffa en av mina underbara söner idag. Han skall till Varberg på cup så vi tar den vägen när vi åker hem så att vi får träffas :D
I helgen skall förhoppningsvis grillen invigas för säsongen, yes äntligen.

Önskar alla en riktigt trevlig helg i solen :) Kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar