fredag 11 februari 2011

1 År sedan operationen

Tjena tjena

Idag har det ett år sedan jag gjorde operationen och jag ångrar det inte en sekund. Visst var det jätte jobbigt de första veckorna men jag mår så mycket bättre idag.

Vad är då skillnaden mot innan?
47 kg, Mycket lättare att röra sig, jag går snabbare, att känna att det finns energi även om jag fortfarande kan ha lata och trötta dagar så känner jag att gnistan finns där, givetvis har självförtroendet ändrats till det bättre.

Thailand
Att få plats i flygstolen och kunna äta med bordet helt ner fällt var en skön känsla :)
Ni som känner mig vet att jag inte haft moppe och inte åkt mycket heller för den delen, är i det närmsta är livrädd för motorfordon på två hjul. Men när vi hyrde motorbike och åkte runt var det en underbar känsla som spred sig i kroppen. Det kanske är svårt att förstå om man inte har varit överviktig men att sitta bak på en motorbike i Thailand och åka upp för deras jätte backar utan problem och utan att behöva stanna och gå upp för backen för att den inte orkar oss båda kändes grymt. Lika så att orka lyfta sig för att hjälpa till över gupp var också en skön känsla. Det är jobbigt att förklara ibland när man har dyslexi men jag tror ni fattar vad jag är ute efter iaf :D

Jag skall försöka skriva lite mer snart och komma med lite bilder.

Ha det gott där ute och var rädda om er
Kraaamen

4 kommentarer:

  1. Härligt härligt!!!! Bra kämpat :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Du e änna helt fantastisk Helene, Vilken brud du har förvandlats till härligt härligt Grattis Magnus som har henne i ditt liv..

    SvaraRadera
  3. Du är så fantastiskt fin det riktigt lyser om dig. Otroligt bra jobbat! Kram Marina Friberg

    SvaraRadera
  4. Hej! :)
    vad roligt att du har gått ned så mkt i vikt, jag själv är en 19åring tjej som har genomgått operationen den 25/5-2011 faktist.
    Det var oerhört jobbigt i början, tredje dagen på sjukhuset bröt jag ihop och var tvungen att prata med sjuksköterskor och vice versa.
    Det var jobbigt eftersom jag tänkte" VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ"?!
    "kan de operera tillbaka magsäcken"?
    "jag är inte normal" jag grät och grät, så jag var oerhört orolig och rädd efter att ha mått illa efter filen. Jag tror att det ingick eftersom att jag dels var på sjukhuset och dels att jag nyligen var opererad.
    Nu mindre än en vecka så äter jag vanlig mat och det är oerhört gott, har gått ned ca 9kg både före och efter.

    Har du några tips och råd till mig som ung?
    jag är lite rädd för överskottshuden men doktorn sade att jag inte skulle få¨eftersom att jag var ung m.m.

    Hur kände du efter operationen?
    Hur fungerar maten, vad kan du äta och inte äta?

    kram på dig!

    Kani

    SvaraRadera