torsdag 2 juni 2011

Bio o Stick café

Förutom arbete började vi veckan med bio besök.Tillsammans med Jonas och Jennifer såg vi Hangover 2 som kan rekommenderas. När vi senare var på väg hem och bara hade ett par km kvar fick vi syn på två kvigor som gick lösa längs vägen. Det tog en stund för oss och de på närmsta gården fick koll på vems korna var och fick föst in dem i sin hage igen. Obs!! Som den sta bo jag är så satt jag självklart kvar i bilen hela tiden :) kanske inte har så mycket att göra med att jag är sta bo mer att jag är en sån där som inte tycker om något djur.
Tisdagen började med att vi lämnade in bilen på verkstan för att fixa till lacken på en backspegel som bara är 1 1/2 år. Efter dagens slut var det utbildning (information) i ADR = farligt gods. Efter det hände det inte så mycket. En dag med mycket och intensivt arbete då det skall iväg lika mycket gods fast det är kort vecka.
Onsdag jobbade heldag, tog en sväng till Mediamarkt och Bauhaus efter jobbet. I Skene handlade vi mat så vi förhoppningsvis klarar oss över helgen.
Torsdag tog jag med mig Anne, Ulrica, Annette med barn till Garntrollet i Landvetter på stick café. En vän till min kusin Katarina har öppnat denna lilla mysiga butik och bjöd in oss att ha vårt stick café där. Jätte trevligt :) Tack Annika. Hon har inte bara garn, stickor och virknålar utan även pärlor i alla former till både halsband och armband.
Imorgon fredag får vi se vad som händer men det är nog läge för lite trädgårds arbete och det är dags att sätta upp POOLEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar