torsdag 31 mars 2011

Prov svar från 1 års kontrollen

Nu har jag fått svar på proverna som jag tog vid 1 års kontrollen.

"Prover ser fin fina ut. Lite lågt calcium värde, men detta har du haft hela tiden. Absolut inga alarmerande värden på något sätt, så fortsätt med dina calcium tabletter x 2 per dag som tidigare och du kan alltid lägga till lite mer calciumberikat till kosten. Järn, blodvärde, salter, socker m.m. är fullt normala."

När jag blev utskriven från sjukhuset skulle jag äta en 500 mg calcium tabblett och två x 250 mg av en annan sort. Efter ett par månader fick jag ett brev på posten som sa att jag endast skulle ta den på 500 mg. Så nu tycker jag att det är konstigt att mitt värde är lågt och att jag skall börja äta en 500 mg tablett till per dag.
Då undrar jag hur det blir med magnesium värdet i kroppen?? Garanterat kommer jag att få kramper oftare än vad jag har idag om jag inte äter magnesium också. Men det fick jag absolut inte äta när vi tog upp det på ett av besöken på SÄS. Nu är det ju så att det är min kropp och mitt liv så skall jag öka dosen calcium så kommer jag att äta mer magnesium också för jag vill inte att det skall sluta med hjärt infarkt.

Igår kändes det som att våren var här men i morse när vi klev ut genom dörren slogs vi på näsan av ett par cm snö som låg på backen :(

Ha det gott där ute alla underbara människor
Kramen

2 kommentarer:

  1. <3 till dig mitt Hjärta.
    Tur att du är tillsammans med en läkare så de inte kan felbehandla dig //ML

    SvaraRadera